ლიტერატურული პარალელები
პროექტი: ,,როგორ შევქმნათ მწერლის ლიტერატურული პორტრეტი ''
პროექტის ავტორი: N 173 საჯარო სკოლის ქართულის მასწავლებელი: ლია თუშური.
პროექტის მოკლე ანოტაცია
პროექტში მონაწილეობს მე-11 კლასი .
პროექტის მიზანია:მოსწავლეებს განუვითაროს მწერლის ცხოვრებასა და შემოქმედებაზე დაკვირვების უნარი. კერძოდ, არსებული ბიოგრაფიუკლი ბლოკებიდან, დამატებითი ელექტრონული რესურსებიდან და მწერლის შემოქმედებიდან ლიტერრატურული პორტრეტისათვის საჭირო მასალის დამუშავებისა და გამოყენების უნარები.
I ეტაპზე
მოსწავლეთა ჯგუფები დამოუკიდებელად მუშაობაობენ ორი კვირის განმავლობაში. ხდება ინფორმაციის შეგროვება. დამუშავება.
შემდგომ ეტაპზე დანიშნულ დროს ხდება პროექტის პრეზენტაცია. სხვადასხვა ჯგუფები წარადგენენ საკუთარ ნამუშევრებს. ა -
პროექტის ავტორი: N 173 საჯარო სკოლის ქართულის მასწავლებელი: ლია თუშური.
პროექტის მოკლე ანოტაცია
პროექტში მონაწილეობს მე-11 კლასი .
პროექტის მიზანია:მოსწავლეებს განუვითაროს მწერლის ცხოვრებასა და შემოქმედებაზე დაკვირვების უნარი. კერძოდ, არსებული ბიოგრაფიუკლი ბლოკებიდან, დამატებითი ელექტრონული რესურსებიდან და მწერლის შემოქმედებიდან ლიტერრატურული პორტრეტისათვის საჭირო მასალის დამუშავებისა და გამოყენების უნარები.
I ეტაპზე
მონაწილეთა კვლევა დაფუძნებულია დამოუკიდებელ კვლევასა და ინდივიდუალურ „აღმოჩენებზე.
თავდაპირველად მოსწაავლეები სხვადასხვა გზით ეცნობიან სხვადასხვა მწერლის ცხოვრების ამსახველ დეტალებს. ეს შიზლება იყოს „ვირტუალური მოგზაურობა მწერლის სახლ-მუზეუმში. მაგ.
იქმნება მოსწავლეთა რამდენიმე ჯგუფი, რომლებსაც ვთავაზობთ სხვადასხვა ტიპის მასალას. მაგალითად,
ვიდეორგოლი „მუზეუმის თანამედროვეობა“ :
მოსწავლეები ამ მასალის გაცნობის შემდეგ თავად „ამოკრებენ საჭირო რესურსებს და აგროვებენ „შტრიხებს „ლიტერატურული პორტრეტებიოსათვის.
ეს არის პირველი ნაცნობობა მწერალთან და მის გარემოსთან;
II ეტაპზე
მოსწავლეები ეცნობიან საგანგებოდ მათთვის შექმნილ სასწავლო რესურსს:
„აღმოსავლურ-დასავლური დივანი“, რომელშიც გაერთიანებულია აღმოსავლელ და დასავლეთ ევროპის მწერალთა შედევრები. ამით მოსწავლეები თავად აღმოაჩენენ აღმოსავლური და დასავლური ლიტერატურისათვის დამახასიათებელ ტენდენციებს. ეცნობიან რა თემატიკას ეხება ეს ტექსტები და როგორაა გადმოცემული მთავარი პრობლემები.
III ეტაპზე
მოსწავლეები ეცნობიან მწერლის// მწერლების შემოქმედებას, აანალიზებენ , როგორც სახელმძღვანელოში მოცემულ, ასევე არასაპროგრამო მასალას. განსაკუთრებით იმ ლექსებს, რომლებიც „აღმოსავლურ-ყაიდაზეა „გაწყობილი, რათა თვალსაჩინო გახდეს და ადვილად „აღმოაჩინონ“ ამ მწერლის შემოქმედებაში არსებული „აღმოსავლურ-დასავლური“ მოტივები.
კერძოდ, მუხამბაზური სტილის ლექსები- „მუხამბაზი ლათაიური“ , „ხვალემ იზრუნოს ხვალისა“ და ა. შ.
ამის პარალელურად სასკოლო პროგრამით მუსშავდება ფილოსოფიურ-რომანტიკული ლირიკა.
IV ეტაპზე
მოსწავლეები მწერლის ( ამ შემთხვევაში ალექსანდრე ჭავჭავაძის ) შემოქმედებიდან გამომდინარე წარმოადგენენ შტრიხებს მისი ლიტერატურული პორტრეტისათვის, ამზადებენ „ექსკლუზიურ ინტერვიუს მწერალთან. აღნიშნული მასალა მზადდება პროგრამა Muvie maker-ისა და პორტრეტებზე სამუშაო ზოგიერთი აპლიკაციის გამოყენებით.
V ეტაპზე
მოსწავლეები ეცნობიან მასწავლებილს მიერ დამატებით მითითებულ მასალას, რომელშიც რამდენიმე ლიტერატურული პორტრეტია მოცემული.
ამ მასალას იყნებენ ერთის მხრივ , როგორც სასწავლო რესურსს, ხოლო მეორე მხრივ, როგორც ნიმუშს ლიტერატურული პორტრეტის ფორმატის ტექსტის შესაქმნელად.
მოსწავლეთა ჯგუფები ქმნიან ლიტერატურულ პორტრეტებს, ანდა მის , ანდა მის კომპიუტერულ ვერსიებს, რომლებიც საბოლოოდ განთავსდება სკოლის რესურსბანკში.
შემდგომ ეტაპზე დანიშნულ დროს ხდება პროექტის პრეზენტაცია. სხვადასხვა ჯგუფები წარადგენენ საკუთარ ნამუშევრებს. ა -
პროექტი
No comments:
Post a Comment